Як вінничан привчатимуть берегти серце і судини
- Date of the news:
- Component:
- Subproject:
Привчати до спорту, здорового харчування та вчасних обстежень — уже з серпня на вінничан чекає ціла низка інформаційних матеріалів у межах регіонального субпроекту Світового банку. Кампанія, що триватиме до вересня 2020 року, спрямована на зміну ставлення, поведінки та установок різних цільових аудиторій щодо профілактики серцево-судинних захворювань, алгоритму дій в критичних станах. 18 червня під час робочої фокус-сесії з експертами субпроекту зібраноаргументи та вироблено тематичні кола, що стануть основою ключових повідомлень для мас-медіа, рекламних та друкованих матеріалів.
Не просто донести інформацію, а впливати на внутрішні установки людей різного віку — стратегія інформаційної кампанії у межах субпроекту «Складова розвитку системи охорони здоров’я Вінницької області, направлена на покращення медичної допомоги хворим із серцево-судинною патологією» розробляється за результатами соціологічного опитування 2017 року, що відбулося у Вінниці та 4-х районах області. Саме тоді більше половини опитаних зізналися, що потребують точних і всебічних знань про симптоми серцево-судинних захворювань, про надання правильної допомоги хворим у гострих станах, а також особливості профілактики.
У діалозі з представницями рекламної компанії взяли участь Леся Распутіна, професорка кафедри пропедевтики внутрішньої медицини ВНМУ ім. М. Пирогова, Ігор Данильчук, заступник головного лікаря Вінницького регіонального клінічного лікувально-діагностичного центру серцево-судинної патології, Василь Железняк, начальник Вінницького інформаційно-аналітичного центру медичної статистики.
«Якщо йдеться про молодь і людей до 35 років, то саме їм варто якнайбільше розповідати про профілактику хвороб серця і судин,— зауважила професорка Леся Распутіна. — Так, ці люди займаються спортом, їх часто бачимо у спортзалах. Але їхня мотивація — мода і краса, а не турбота про серце».
За допомогою експертки визначено п’ятірку чинників, що згубно впливають на молодий організм і мають стати темою інформаційних продуктів для цієї цільової аудиторії: куріння, нездоровий спосіб життя, артеріальна гіпертензія, індекс маси тіла, емоційне перевантаження.
Щодо вінничан, яким 35-50 років, то вони і є тією групою ризику, для якої варто розробляти спеціальний інформаційний вплив. Тримати на контролі вміст холестерину та рівень цукру, знати свій робочий тиск — прості, на перший погляд, дії здатні змінювати сумну статистику серцево-судинних захворювань. А ті, хто вже мають проблеми із серцем і судинами, отримають чіткий алгоритм дій у гострих станах, а також інформацію про негативний вплив заспокійливих засобів і самолікування, поради щодо постійного спостереження у сімейного лікаря.
Для вінничан поважного віку передбачається доступна інформація щодо симптомів серцево-судинних захворювань, їхнього точного опису і послідовності дій у критичних станах. Правильний маршрут пацієнта і вчасність звернення до лікаря у їхньому випадку можуть рятувати життя.
«Не менш важливою при цьому залишається етика спілкування між лікарем і пацієнтом: людині варто допомогти здолати паніку і толерантно надати точну інформацію щодо її стану — такий підхід може бути першим кроком до одужання,— поділився досвідом кардіохірург Ігор Данильчук. — Про це також варто говорити у передачах на телебаченні і радіо».
Крім того, за спостереженнями лікарів, існує прямий зв’язок між рівнем саморозвитку людини та прогресом у її одужанні. Вінничани з хворобами серця і судин, які багато читають, займаються самоосвітою, мають широкий світогляд, — регулярно обстежуються і змінюють звички відповідно до лікарських вимог. Ті ж, хто раз проліковуються і надалі «махають на себе рукою», — важчі щодо досягнення позитивного результату.
«Ця сесія безперечно виокремила низку точних медичних фактів та логічних повідомлень. Разом із результатами соціологічного опитування вони становлять підґрунтя для розробки ключових месиджів інформаційної кампанії, — підсумувала Дар’я Афанасьєва, директорка рекламного агентства «Лучшее». — Адже стратегічною метою комунікації у випадку профілактики серцево-судинних захворювань є встановлення довіри між обласним та міським департаментами охорони здоров’я, експертами субпроекту та вінничанами».
Отож, привчати вінничан до турботи про серце і судини та долати їхні стереотипи у ставленні до системи охорони здоров’я будуть шляхом створення і поширення соціальної реклами, теле- і радіопередач, спеціальних рубрик і статей. Ключові повідомлення, вироблені за допомогою експертної фокус-сесії, завершать розробку стратегії інформаційної кампанії. Презентувати її виконавці готові уже наступного тижня.