На Волині на базі амбулаторій ЦПМСД створили 20 пілотних шкіл здоров’я

  • Дата новини:
  • Компонент:
  •  
  • Субпроект:

Pозуміння основ громадського здоров’я, пропаганда здорового способу життя, зменшення захворюваності, інвалідизації та смертності внаслідок різноманітних недуг – власне так коротко можна окреслити створення на Волині на базі амбулаторій загальної практики – сімейної медицини центрів первинної медико-санітарної допомоги (АЗПСМ ЦПМСД) двох десятків шкіл здоров’я.

Відповідно до наказу управління охорони здоров'я Волинської обласної державної адміністраці, організатори розробили і затвердили навчально-просвітницьку програму цих шкіл на 2018 рік, вказавши теми освітніх заходів, яких має бути як мінімум один у квартал, та взяли на себе забезпечення їх приміщеннями для проведення заходів. А першою для пацієнтів має прозвучати тема «Основні фактори серцево-судинних захворювань та методи їх профілактики». Власне, про лекції мешканці краю дізнаватимуться з анонсів у районних газетах.

Нині уже створено по одній школі на базі кожного центру. Діятимуть вони у Володимир-Волинській АЗПСМ №1, АЗПСМ №1 Центру ПМСД Ковельського МТМО, Сенкевичівській, Павлівській, Пнівненській, Ківерцівській, Локачинській, Липинській, Любешівській, Любомльській, Маневицькій, Ратнівській, Щуринській, Старовижівській, Турійській АЗПСМ, Нововолинській АЗПСМ №1. Ще 4-ри школи працюватимуть у Луцьку.

Актуальність Шкіл здоров’я надзвичайно велика. Адже доведено, що у
профілактиці та боротьбі з неінфекційними захворюваннями важливу роль відіграє мобілізація та організація діяльності пацієнтів. Тим паче, що на половину здоров’я людини залежить від її способу життя, дбайливого ставлення як до власного самопочуття, так і до стану інших. Тож одним із пріоритетних напрямів системи охорони здоров’я є формування у громадян навиків здорового способу життя, підвищення рівня санітарно-гігієнічної культури.

Такі школи мають стати не формальним утворенням на папері, а добре спланованими та організованими помічниками для населення у формуванні здорового способу, що, своєю чергою, сприятиме зниженню захворюваності та смертності. І пояснюють медики це тим, що оскільки хронічні неінфекційні захворювання мають загальні фактори ризику поведінкового характеру, то і підходи до їхньої профілактики не є складними, проте можуть викликати відчутний соціально-економічний ефект.

Робота шкіл спрямовуватиметься на підвищення рівня знань, поінформованості і практичних навиків громадян щодо профілактики захворювань та підвищення якості життя, збереження гарного самопочуття. Це, якщо говорити термінами, буде медичною профілактичною послугою для пацієнтів та осіб із групи ризику на первинній ланці системи охорони здоров’я. Тож сам процес «навчання» матиме й критерії оцінювання, яке опиратиметься на такі статистичні дані, як зменшення поширеності хронічних неінфекційних захворювань, соціально-обумовлених захворювань, а також основних факторів ризику, покращення якості життя, збільшення його середньої тривалості, зменшення інвалідизації населення, та даватиме економічний ефект – зниження відсотка людей із тимчасовою непрацездатністю чи втратою працездатності.