У СБ шукали рішення для успішної комунікації реформ у сфері охорони здоров’я
- Дата новини:
- Компонент:
- Субпроект:
Як переконати людей у необхідності долучитися до державних інститутів і професійного середовища у справі реформування системи охорони здоров’я та яким чином донести до зацікавлених аудиторій найважливіші положення концепції реформування медицини в Україні з’ясовували учасники семінару Світового банку з комунікації реформ у сфері охорони здоров’я, який відбувся 10 березня в Києві.
У семінарі взяли участь експерти та консультанти проекту Міністерства охорони здоров’я «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей», що здійснюється в Україні за підтримки Світового банку, фахівці міжнародних організацій, що працюють у сфері охорони здоров’я, представники громадського сектору та активісти.
Відкриваючи захід, консультант Світового банку, британський спеціаліст з комунікацій Кіт Конлон познайомив присутніх з найсучаснішими підходами до побудови системи комунікацій з різними аудиторіями в країнах, де ведуться масштабні реформи.
Спираючись на свій досвід роботи у більш ніж 30 країнах для десятків міжнародних організацій, К. Конлон зупинився на тому, яким чином ініціатори змін та реформ завойовують довіру та підтримку населення, яке зацікавлене в успішному реформуванні ключових сфер життя, до яких належить і охорона здоров’я.
Конкретно про те, що собою являє концепція реформи системи охорони здоров’я, яку розроблено групою експертів залучених Міністерством охорони здоров’я, розповів у своїй доповіді заступник міністра Ігор Перегинець. Він детальніше зупинився на одному з ключових напрямків реформування - на новій системі фінансування закладів охорони здоров’я. Саме тут лежить ключ до успіху всієї реформи, сказав І. Перегінець, і додав, що якісна комунікація із зацікавленими аудиторіями, серед яких він окремо виділив представників системи державної влади, дозволить суттєво прискорити втілення реформ в життя.
Презентація заступника міністра викликала жваве обговорення в якому взяли участь майже всі учасники семінару. На адресу міністерства були висловлені і критичні зауваження, в першу чергу щодо браку інформації, яку головним чином потребують лікарі та фахівці інших сфер системи охорони здоров’я.
Ці зауваження одразу стали підставою до конструктивних пропозиції щодо можливої активізації інформування професійного середовища по всіх наявних каналах, включаючи як традиційні ЗМІ, так і соціальні мережі. До поширення інформації про реформу важливо підключити і лідерів думок, які зможуть донести важливу інформацію до широких кіл населення.
Підсумовуючи обговорення, К. Конлон провів паралелі між ситуацією, яка склалася в Україні і тими уроками, що були вивчені його колегами під час кампаній в інших країнах. Свої висновки він проілюстрував успішними графічними та відео матеріалами, які можуть наштовхнути наших спеціалістів на пошук нестандартних комунікаційних рішень.
З інтересом учасники семінару познайомилися з презентацією фахівців Реанімаційного Пакету Реформ (РПР), які давно працюють над власним баченням масштабної медичної реформи в країні. В аудиторії прийшли до згоди про те, що громадянське суспільство не може лишатися осторонь процесу розробки та затвердження Концепції реформування охорони здоров’я. Зі свого боку, РПР готовий запропонувати “платформу” для таких обговорень Концепції, а також допомогти із залученням експертів та представників громадянського суспільства для того, аби обговорення пройшли максимально ефективно та фахово.
На практичних аспектах ведення комунікаційної кампанії у сфері охорони здоров’я в Україні зупинилася у своїй доповіді Катерина Булавінова з міжнародної організації ЮНІСЕФ. Вона поділилася досвідом втілення у конкретні кроки оригінальних ідей та креативу, який було створено для підтримки кампанії з вакцинації проти поліомієліту, яка охопила біля 5 млн дітей. Ще одна їхня кампанія, яка раніше закликала українців успішно опиратися епідемії грипу, була настільки популярна, що окремі її гасла стали мемами і поширилися далеко за межі сфери охорони здоров’я.
Доповідь стала поштовхом до обговорення одного з ключових питань в організації успішної комунікаційної кампанії - розробки системи повідомлень і пошуку методів “активації” цільової аудиторії.
Підсумовуючи плідну роботу учасників семінару, К. Конлон виступив з ініціативою продовжити і після закінчення заходу обговорення окремих питань створення успішної інформаційної та комунікаційної кампанії з метою популяризації реформ системи охорони здоров’я, яку підтримали більшість з присутніх.
(фото люб'язно надані учасниками семінару)